lördag 21 september 2013

Jävlar perkele!

Termen "plötsligt händer det" höll i sig...flera gånger om ikväll.

Plötsligt hände det- mitt livs drömöring klev på. Plötsligt hände det igen - mitt livs drömöring klev av...

GAAAAAAAH! Vad jävla frustrerande!!! Men men, detta är fiske. Sånt händer och kommer fortsätta hända...om och om igen.

I skymningen började de hugga lite här och där. De flesta på ytan på rapala i färg SD. Jag började tillslut fundera på att riva pga mörker och att de blåste upp men tänkte att jag skulle köra över ett hett våldskuperat ställe. Och när jag passerade stället så - kablaang på översta riggspöt. Den högg på Eson- Anders Top Striker enligt bild, på kort släpp (25 fot) 8 meter ner. Sen blev det en fajt jag aldrig upplevt!! Fyfan va fränt! Ena minuten stöka öringen i botten, nästa var den långt utanför yttersta paravanen till höger och i nästa utanför yttersta vänstra och sen i botten igen. De jävligaste och brutalaste jag någonsin känt.

Efter ett långt fajtande kommer aset motvilllig in bakom motorn och fyy helvete, nu såg jag den på riktigt för första gången... Det är svårt att uppskatta vikt i vattnet men...mitt förra persbästa är 5,3 kg... och denna var betydligt större... Således en grov uppskattning....ca 6-7 pannor... Ren gissning och jag lär aldrig få veta för plötsligt kom en tung knyck och top strikern kom flygande förbi huvet... HELVETEEE, skrek jag samtidigt som jag såg öringen låg och välvde ett bra tag i ytan, slutkörd...

Fyfan vilken overklighetskänsla alltså...:-(
Nåja...detta är vad fiske handlar om... Ibland går det...ikväll gick de inte...

Ikväll tror jag att jag korkar upp lite socitetssprit i form av en köperenat. De är jag värd...

Published with Blogger-droid v2.0.10

1 kommentar:

Team Karlberg sa...

Den faighten skulle man vilja vara med om :) men inte utgången som blev för dig :(
Oxtokig är väl bara förnamnet som man skulle bli :)
Samtidigt är det ju kul att veta att det finns såna grisar i vattnet :)
Själv har jag inte sett nån större öring än 1 kg i sommar :( veti fan vart fisken tagit vägen. Kanske gått genom turbinjävlarna när dom tömde sjöarna i vintras :(
Frustrerad som fan.
Skit fiske å hoppas du får upp den nästa gång :)